03
Okt
07

Surround

Zat al een tijdje zonder surround versterker en als filmliefhebber is het wel een extra dimensie om de aktie rond je oren te horen vliegen. Dus (wegens gebrek aan Euro’s) heb ik dan maar een 2de hands Technics (SA-AX6) aangeschaft en 2 KEF Coda 10 luidsprekers. ’t Was een koopje in vergelijking met wat deze spullen nieuw waard zijn.

technics1.JPGkef.jpg

Boven de Technics receiver staat een Technics DTS Dolby Digital decoder (zeldzaam), iets wat nu meestal standaard ingebouwd zit in een nieuwe versterker. Met dit apparaat kan je dus van een gewone versterker een digitale surround versterker maken.

Heb alles eens afgesteld en de “Matrix” eens in de DVD-speler gestoken….Ik denk dat de geburen niet al te blij gaan zijn…

De kerel waar ik de receiver van gekocht had, was een echte freak op audio gebied. Toen ik bij hem thuis kwam en zijn installatie hoorde spelen…nog nooit zoiets zuiver horen spelen. De boxen op de foto (merk: Donet) kosten nieuw 5000€. Hij had er zo 4 staan. Hij had ook nog een set staan die hij weg doet voor 900€. Als er mensen geïnteresseerd zijn, bel mij maar.

audio11.jpg

Plasma (Panasonic) en de audio-apparatuur (Pioneer).


4 Responses to “Surround”


  1. 1 Paul
    12 maart, 2008 om 12:29 am

    Ik zie dat het al een wat ouder bericht is maar lang leve google🙂.

    Ik zie dat je de Technics SH-AC500D surround decoder hebt staan, mooi apparaat.
    Nu komt mijn vraag..gebruik je die nog??
    Ik heb zelf nm ook de ax-6 staan en nog steeds geen DTS..:(
    Die DSP is daar de oplossing voor maar zijn inderdaad erg zeldaam.
    Wie niet waagt wie wint, misschien vangt hij bij jou alleen maar stof….

    Mooie site, ik ga de rest ook eens bekijken.

    Mzzl, Paul

  2. 12 maart, 2008 om 7:42 pm

    ja, ik gebruik hem zeker nog, fantastisch apparaat.maar ik denk dat je op ebay of 2dehands.be af en toe nog een exemplaar vindt. als ik er één tegen kom, laat ik je iets weten. mvg

  3. 3 daan
    10 juli, 2008 om 10:27 am

    Hallo, ik ga sh ac500d gebruiken, en als versterker de 909 en de 808. Er is als een eindversterker. Dat moet kunnen dacht ik. Ik was voor een andere voorversterker met een klepje, omdat de andere was door brand stuk ging. Ik zoek een andere, of moet ik het aansluiken, bedankt.

  4. 11 juli, 2008 om 9:00 pm

    Prachtige dingen die 909, zou ik ook ooit wel nog eens willen aankopen. Dat zal wel werken zo.


Geef een reactie

Populaire berichten

Flickr Photos

SAM_2276

SAM_2273

SAM_2271

SAM_2277

SAM_2267

SAM_2259

Meer foto's

Recente reacties

Francis - ict pov op Speeltuin
gerda robberecht op Warmoes (Beta vulgaris var.…
Nattie op Zonne tattoo
Bram op
Ann op De eerste film
oktober 2007
M D W D V Z Z
« Sep   Nov »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Site Meter

Blog Stats

  • 162,918 hits

